love story..new chapter

Daisypath Anniversary tickers

Monday, April 11, 2011

kawen?




hehehe tetibe je ade membe aku tag name aku kat fb about this....



'A word of advice for fresh HO’s – it’s probably best to get married BEFORE you start working as your case for posting to a place where both you and your spouse reside/work is stronger. It would be a lot harder if is in the middle of your HO rotations'
sekarang ni musim mengawan kan. eh silap2~ haha musim org kawen. tapi bagusla. jodoh mereka dah sampai. tadik kat kelas pon dak2 nih asik dok cakap sal kawen je.haha. from my observation, pompuan ni cepat matang that's why la cepat menimbulkan soal kawen2 ni. yg dak2 laki lak dok cakap kat kitorg nih asik pikir kawen je..xde mende lain ke nk pikir.haha.
membe2 aku ramai gak yang dah kawen dan yang bakal mendirikan rumahtangga. hepi tengok dorang! 
ciri2 lelaki idaman ku
beriman/beragama dan yang sentiasa mahu ke arah kebaikan
penyabar ( sebab die kene sabar melayan kerenah aku yang asik emo je nih. haha)
keturunan yang baik ( bukanla keturunan di raja ke ape..tapi yang penting aku tau family die sume baik2. then kene make sure gak la ade pape hereditary disease ke x. heee bukan nak cari yang betol2 sihat sempurna cos memang takkan ade tapi at least i can take precautions and alert about my future hubby' health and my children later )
harta yang mampu menjamin mase depan ( haa..cam dalam dialog PISAU CUKUR tu, harta untuk menjamin mase depan isteri dan anak2.hehe.even aku leh carik harta sendiri, tapi aku nak suami yang ade kerjaya yang tetap dan baik supaya rezeki kami nanti datang dari hasil yang halal. dari hasil titik peluh suami. lagi berkat kan (^__^) )
rupa paras yang sedap mata memandang. heee. tipula kalo org cakap die tak pilih rupa. tapi INGAT! rupa paras yang cantik/hensem itu adalah sangat subjektif. it depends on the individual on how to interpret it. hakhak. 

tetibe nak share plak kan hadis Rasulullah tentang perkahwinan.

Rasulullah SAW dalam hadisnya bermaksud, "Kahwinilah wanita itu kerana empat perkara, kerana hartanya, kerana keturunannya, kerana kecantikan dan kerana agamanya. Pilihlah wanita yang beragama, engkau akan selamat". 

Rasulullah SAW dalam hadisnya bermaksud, "Wanita yang paling banyak mendapat kurnia ialah wanita yang murah mas kahwinnya, yang senang nikahnya dan baik budi pekertinya. Dan wanita yang jahat ialah wanita yang mahal mas kahwinnya, payah nikahnya dan yang buruk budi pekertinya.



k la tu je. nak tido lak. haha. assalamualaikum 



1 comment:

  1. Alaa... bru nk promotekn diri.
    Sy anak raja...hehe.

    Ttg rupa paras, sy tringat kata2 ustaz Pahrol. Rupa biasa akn dilihat luar biasa apabila kita tatap hari2.. ^_^

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers