love story..new chapter

Daisypath Anniversary tickers

Monday, April 25, 2011

ceritera CiNtA pt.5

buku & bookmark. hurm...bila agaknya aku nak bagi hadiah ni kat pengawas lelaki tu ek. dia suke ke if aku bagi hadiah ni??? ~

percutian 4hari itu terase begitu sekejap. ape2 pon aku happy sebab tak sabar rasenye nak bagi bookmark and buku ni pada die.bila dah sampai sekolah , terasa badan ni penat bangat sih,, so kemas semua barang2 and terus masuk tido. phewww~

***

ini merupakan minggu terakhir kami di sekolah bagi sesi 2003. hati riang gumbira bila memikirkan cuti panjang bakal menyusul ! hoyeee cuti!!! tapi aku kene buat something before aku cuti nih... so after school, aku pon seperti biase la berjalan2 dengan hati berdebar2 sambil mata meliar mencari kelibat pengawas lelaki tu kat kelas die. BUT...NO ONE there! omooo..ke mane pulak semua orang pergi nih??? tapi dalam hati lega juga sebab inilah peluang aku nak letak hadiah ni kat meja die. yes!!!

" fatun, teman aku jap. aku nak letak buku and bookmark ni kat meja die" . okey aku dan fatun melangkah dengan penuh berhati2 (seperti pencuri) masuk ke kelas mereka. aku mencari2 meja die. haishhh salunye meja die kat belakang nih! keluh hatiku sebab tak dapat cari tempat dia. " umi kat sini ! " selamat fatun dah jupe. huuu~ aku pon letak buku dan bookmark tu kat drawer meja die. aku selitkan jugak sepucuk surat sebagai tanda perkenalan diri. tapi aku takdela bagitau name aku. aku cume tulis princess0406. =__=



so aku dan fatun pon segera beredar dari kelas dia. sebaik aku tiba di depan dewan makan, aku menoleh ke arah fatun. " tun, aku tibe2 rase nak amik balik la buku tuh. aku takotla. malunyerrr.." fatun tersentak. " ko ni, biar betol umi. dah tu, nak amik balik? " aku pon sambil berpatah balik mengiyakan pertanyaan fatun tu. aku berjalan dengan pantas menuju je kelasnya. nasib baik mejanya betul2 sebelah tingkap . aku pon lantas mencapai buku aku dan segera beredar. fuhh~ apela gila betol aku ni. nasib baik orang tak nampak. sangatla tak elok bile tengok perangai dak pompuan nih. haisshh~




rakan2 ku yang lain juga mengetahui apa yang terjadi . so diorang pon menunggu kesahihan cerita dari aku. aku yang melihat kelibat mereka di depan dewan makan mempercepatkan lagi gerakan langkahku. " umi, betol ke ko ni? dah alang2 ko beli, ape salahnya bagi kat dia. lagipon itu kan buku ilmiah. " maisarah memulakan bicara. " aku tak yakinla mai. aku takot.cuakkkk dan sangat malu. adoiii tak keruan rase" aku memang orang yang susah nak buat  decision. aku boleh ubah any decision at anytime. sangatla tak tetap pendirian orangnye, huhu.  " camni la, ko bagi je buku tu, letak kat meja die. nanti tengokla ape respon die k. " aku mendiamkan diri seketika. menarik nafas dan mencari kekuatan untuk letak buku tu balik dan berdepan dengan sebarang kemungkinan dan response dari dia. 

" baiklah".  aku berlari2 anak menghampiri kelasnya dan letak buku tu. tanpa menoleh ke belakang lagi, aku segera beredar dan tawakal . ( cehhh sempat lagi nak tawakal. ^__^ )



No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers