love story..new chapter

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, July 4, 2012

2 bulan sudah



alhamdulillah....2 bulan sudah..ecehhh macam usia kandungan la puleeekkk kaannnn...wakakaka. okey sebenarnya hari ni kami sudah 2 bulan menjadi suami isteri. alhamdulillah. kami tercipta untuk satu sama lain. moga kasih syg kami terus bercambah keranaNya.insyaAllah. 


sepanjang tempoh 2 bulan bergelar isteri, byk sgt kebahagiaan yg aku dpt sama ada dari suami tercinta, keluarga mahupun keluarga mertua. mereka semua sgt penyayang n baik hati. alhamdulillah moga kita tak lupa Allah di saat kita senang. 

aku rasa jadi wife ni sangat best. lagi2 fulltime housewife. cuma kita kena tahu nak gunakan masa terluang yang ada dengan sebaiknya. memang pekerjaan suri rumah ni pekerjaan yang mulia. makan minum pakai kebersihan rumah semua terjamin bila si isteri jadi suri rumah. cuba kalo ko keje doktor, kem salam la nak uruskan bebtul semua benda. maybe boleh tapi kene byk berkorban n kena ada toleransi antara suami isteri. insyaAllah husband aku ialah husband yg terbaik di dunia dan memahami ku.

dengar citer mungkin induksi aku start 24/7... if betol tarikh tuh, so aku just ada 20 hari bahagia sebelum hari2 stress . waaaaa cuakkkkk . okey hopefully everythg ok nanti. kena doa banyak2. be prepared mentally n physically.

2 bulan bergelar isteri. naluri untuk menjadi ibu tu makin membuak2. okey rileks. aku memang jenis tak menyabo sikit. sepanjang tempoh 2 bulan jadi isteri, bape kali entah aku beli upt kit tu. hahaha. bila negatif, aku stress, nanges2 kat laki aku ( ok xdela nanges kan..hihi)..laki aku plak xmau aku stress so dia pun cakap rileksla awal lagi..dia takdela terdesak nak anak sekarang pon... plus aku pun memang nak make sure preggy ke x sebab takot nanti tak perasan tengah2 preggy , pi wat keje2 berat n melonjak sana sini which 1st trimester ni sangat2 la penting untuk para2 ibu menjaga kandungan mereka dengan sebaiknya.

period aku sejak kawin jadi tak berapa nak regular. hmm. kadang zaman anak dara dulu pun memang tak berapa nak regular. so agak susah nak predict aku nye waktu subur. which aku kadang cuak xmenentu takot susah nak dapat anak. huhu.padahal aku ni doktor so aku tau apa yg aku kena buat. hihu~

tapi bila pikir balik, setiap yang Allah tentukan tu ada hikmahnya. ini semua ujian. kita perlu bersabar. maybe skg ni masa belum sesuai untuk aku bergelar seorang ibu. Allah Maha Mengetahui. n maybe masa yg ada nih, aku bole enjoy dulu ,honeymoon year la dengan hubby aku. nak kumpul duit leh pi umrah n menabung untuk masa depan.n masa yg ada nih, aku leh prepare diri aku jadi a better muslimah so that i can be a good mother later. ceeewaaahhh pandaila kau umi kan. okey macam byk plak membebel. 

buat suami ku tercinta wan izzuddin bin wan zaidi. hari ini ayg genap 2 bulan menjadi suami b, terima kasih ayg atas segala kebahagiaan yg ayg berikan. b bahagia berada di samping ayg. only Allah knows how much that i love u. semoga doa kita termakbul nanti dikurniakan anak2 yg soleh dan solehah, sihat, bijak pndai,sempurna, menjadi pembela agama islam. saranghae!

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers