love story..new chapter

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, February 27, 2011

ceritera CiNtA pt.3


aku berjalan beriringan dengan pelajar-pelajar lain menuju ke kelas masing-masing selepas tamat perhimpunan pagi itu. " adoi..penatnya naik tangga ni..napela kelas duk jauh sangat ..haiisshhh! " aku mengeluh sendirian. memang kelas-kelas tingkatan 3 semuanya di tempatkan di level atas sekali. so nak taknak kenalah panjat tangga sekolah ni setiap hari. mau basah ketiak bila dah sampai kelas. huhuhu. tiba sahaja di bahagian anak tangga yang terakhir, aku memandang ke ground floor dan terlihat sekumpulan pengawas2 lelaki sedang berjalan. aku menghentikan langkah dan mencari kelibat lelaki yang bagi aku tabung tu. 

oh itu dia! aku lihat dia berjalan sambil menggalas beg di bahu dengan sebelah tangan. memang tak dinafikan pandangan aku terhadap dia cukup berbeza. tidak berganjak anak mata ku memerhatikan setiap langkahnya dari jauh hingga kelibatnya hilang. dia nampak smart sangat. ditambah pula dengan spek ( cermin mata ) dia membuatkan minatku terhadap die semakin bertambah. aku memang suka lelaki yang bercermin mata. mereka nampak bijak dan bagi aku hensem. =)


" hoi ! " kawanku, liana menepuk bahuku dari belakang. " weh! terkejut aku tau ! ko ni suka terkejutkan org ek" " la...ko tu kusyuk sangat tengok ape tu?? taknak masuk kelas ke?? "  aku tersengih lalu cepat2 meninggalkan kawanku itu tanpa jawapan. " eh kau ni umi ! tunggu aku ! " liana mengejar dari belakang.

***

kringggggggg! yeay kelas dah habis!!!! ish perot pun dah lapar sangat ni . lepas ni terus ke dewan makan untuk lunch dan lepas tu baru naik ke aspuri ( asrama puteri ). " korang...jomla cepat kita gi makan. aku lapa nih. " aku mengajak kawan2 aku, liana, arifatun, yaty, najmi, dan salihah. " eh jangan lupe bagitau mai dan nana sekali tau." pesan arifatun kepadaku. mai dan nana tidak sekelas dengan kami. mai kelas 3 Umar & nana pulak 3 Abu Bakar. " ok! " aku lantas menuju ke kelas mereka dan kami semua berjalan ke dining hall. kami melewati kelas 4 Uthman.  mata ku ini automatically melirik ke arah pengawas lelaki itu yang duduk di bahagian belakang sekali. aku nampak die sedang sibuk mengemas beg . tiba2 die menghentikan keje mengemas begnya itu dan memandang tepat ke arahku! ya Allah! seperti nak terkeluar jantung ni ! berdebarnya! aku dapat rasakan tiap degupan jantungku ini. tak tentu arah aku di buatnya. aku lantas mengalihkan pandangan dan jalan dengan laju. berpeluh2 muka ni dan menahan malu akibat kantoi usha lelaki tu. huhuhu~


TO BE CONTINUED...

2 comments:

  1. umiiiii..ak 3 hamzah r
    mai bukan ke othman..
    hehe..sje je nk nyiboks..

    ReplyDelete
  2. hahaha opsss aiseyhh lupe la..haha xpela dh tertulis..eheheh

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers